A Hirdetéskezelés leggyakoribb buktatói #1

7 Min. olvasás

Egy sikeres online kampány mögött (a legtöbbször) profi hirdetéskezelés (is) áll. A digitális hirdetések világa tele van lehetőségekkel, de ahol sok a lehetőség, ott buktatóból is adatik. Számtalan cég tapasztalja meg, hogy online hirdetései nem hozzák a várt eredményeket, és gyakran ugyanazokba a típushibákba esnek bele, amelyek idő- és pénzveszteséget okoznak. Az alábbiakban bemutatjuk az általunk tapasztalt leggyakoribb hibákat (a teljesség igénye nélkül) és hiányosságokat a hirdetéskezelés terén, amelyeket érdemes elkerülni a sikeres online kampányok érdekében. (Azért ne feledjük: a minőségi, stratégiai szemléletű hirdetéskezelés látványos eredményeket hozhat, míg a rossz megközelítés komolyan visszaveti a teljesítményt, és pénzégetésnek fogjuk érzékelni a kampányolást. Fontos továbbá, hogy kellően jó legyen az értékajánlatunk és a landing oldalunk is, ahova a forgalmat tereljük a hirdetésekből).

Nézzük most a leggyakoribb buktatókat a hirdetéskezelés terén, a teljesség igénye nélkül:

1.) Nincs világos stratégia és nincsenek konkrét célok meghatározva

Stratégia nélkül a hirdetési kampány olyan, mint amikor térkép nélkül indulunk útnak egy teljesen idegen országban. Gyakori hiba, hogy a vállalkozások egyből beleugranak a hirdetésekbe anélkül, hogy pontosan definiálnák mit szeretnének elérni, milyen eredménnyel lennének elégedettek és ehhez milyen erőforrásokat tudnak biztosítani (pénz, idő, energia). Ha nincsenek meghatározva egyértelmű célok, hogy pontosan mit vársz a hirdetésektől, és a legfőbb teljesítményindikátorok (KPI-s) nem tiszták, nem tudod majd, hogy az elért teljesítmény végül jónak számít-e. Olyan, mintha úticél nélkül terveznél meg egy utazást: valahová megérkezel, de korántsem biztos, hogy oda, ahová szeretnél. Például előre meg kell határozni a kampány legfőbb mérőszámait (pl. konverziók száma, konverziónkénti költség, átkattintási arány, CPM, ROAS, ROI stb.), amelyek a vállalkozás üzleti céljaihoz kötődnek. Stratégia és célok hiányában a hirdetések iránytalanul futnak, így a siker is csupán véletlenszerű lehet.

2.) A célcsoport meghatározásának hiánya – avagy a “Mindenkinek is el akarok adni” felfogás

Az egyik legnagyobb stratégiai hiba a célközönség meghatározásának hiánya, vagy elnagyolása. Ha nem tudjuk, kihez szólunk, vagy ne adj Isten mindenkihez is akarunk szólni (ugyanabban a kommunikációs stílusban) a hirdetésünk könnyen félremehet.  Sok cég általános üzenetekkel próbál mindenkit (is) elérni, ami végül azt eredményezi, hogy senkit sem szólítanak meg úgy igazán. A nem releváns célzás miatt a hirdetések hamar pénzégetéssé válhatnak. Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a platformok arra fele tendálnak, hogy minél szélesebb célzást alkalmazzunk a hirdetési kampányokban ezzel is “segítve” az algoritmusok gyorsabb optimalizálását, betanulását. Fontos: Ismerd meg a célközönséged, vagy a célközönség szegmenseidet. Határozd meg a Buyer Personáidat és annak megfelelően alakítsd ki a hirdetések célzását. A platformok beállításaihoz mérten használj demográfiai, földrajzi, érdeklődési és viselkedési célzási beállításokat, hogy az üzeneted a legrelevánsabb embereket érje el. Egy jól meghatározott buyer persona és precíz célcsoport-elemzés segít abban, hogy a hirdetéskezelés sokkal hatékonyabb legyen.

3.) Nem megfelelő költségkeret-kezelés – Avagy túl alacsony a büdzsé

A költségvetés hiányos vagy kevésbé jó megtervezése az egyik leggyakoribb hirdetési hiba, amely súlyosan veszélyezteti a kampányok sikerét. Túl alacsony büdzsé esetén a hirdetések nem érik el a szükséges célközönséget, illetve az algoritmusok sem tudnak “betanulni” és kellően optimalizálni, így a befektetett erőfeszítések szinte láthatatlannak tűnő eredményeket hoznak. Ugyanakkor a túl magas költségkeret sem garancia a sikerre: ha az erőforrásokat nem irányítjuk megfelelően, könnyen elfolyhat a pénz anélkül, hogy valódi eredményt hozna. Gyakori tévhit például, hogy napi ezer forintos kampányolással csodát lehet elérni. A valóságban az ilyen alacsony hirdetési keret nem generál elegendő adatot az optimalizáláshoz, és licithátrányt is jelent (a legtöbb hirdetési platform licit alapon működik), így a hirdetés gyakran meg sem jelenik. A megoldás: Egy valóban reális költségkeret felállítása a kampány céljaihoz és az üzleti célokhoz igazítva. Na de itt jön a kérdés, hogy mi számít reális hirdetési költésnek? Optimális hirdetési költésnek eddigi tapasztalataink szerint a havi minimum 250 ezer Ft/ platform  számít, tehát ebből a pénzből már lehet szép és látványosabb eredményeket hozni. Persze ez nem azt jelenti, hogy ennél kevesebb pénzből nem érdemes elkezdened hirdetni, mert van olyan ügyfelünk, aki havi 70-80 ezer Ft hirdetési keretet bíz ránk, és abból is szépen hozzuk neki az új érdeklődőket. (Az alábbi képen jól látszik az eredmény). Tipp: Inkább kevesebb kampánnyal indulj, de azt megfelelő kerettel futtasd, minthogy szétaprózd a büdzsét túl sok párhuzamos hirdetés között (pl.: 5 kampányt futtatsz, de mindegyiket 500 ft-ból). Ha túl sok kampányra osztod szét a keretedet, egyik sem kap elég forrást vagy adatot a sikerhez

4.) Gyenge vagy irreleváns kreatív hirdetési tartalom – “Majd megoldjuk stock fotókkal, jó lesz az úgy”

hirdetési kreatívok minősége (vizuális anyagok, akár képi akár videós formában) kulcsfontosságúak ahhoz, hogy sikeres hirdetési kampányokat futtathassunk. Sok hirdető alábecsüli ezt, pedig a rossz minőségű képek, vagy a nem túl figyelemfelkeltő stock fotók, vagy a képen egy kellően figyelemfelkeltő elem (pl. egy hangsúlyos CTA gomb) hiánya drasztikusan csökkentheti a kampányok hatékonyságát.  Az online felületeken a felhasználók villámgyorsan görgetnek tovább, ha a hirdetés nem ragadja meg a figyelmüket az első másodpercekben. Ráadásul a gyenge minőségű vagy oda nem illő kreatívok a márka hitelességét is rontják, sőt hosszú távon akár márkaimázs-károsodáshoz vezethetnek. Arról nem is beszélve, hogy az emberek is bizalmatlanok lesznek a márkával szemben.  Mit tehetsz? Fektess energiát a minőségi kreatív tartalmak előállításába: Ne legyél rest szervezni fotózást, ahol valós emberek mutatják be a termékedet / szolgáltatásodat, valamint videós forgatásra is szükség (hitelesség és egyediség faktor) lesz ahhoz, hogy a hirdetések a lehető legjobb megtérüléssel hozzák az eredményeket.  Ügyelj arra, hogy az üzenet világos és konzisztens legyen a hirdetés és a fogadó (landing) oldal között is,  ha a kattintó egy teljesen irreleváns vagy gyenge oldalra jut a hirdetésedből, a konverzió elmarad majd. A kreatív frissesség fenntartása érdekében mindenképpen érdemes több változatot tesztelni és időnként mindig újakat készíteni, hogy a célközönség ne unja meg a hirdetéseket. A hirdetéskezelés nem szerencsejáték, hanem konzisztens tervezést, optimalizálást, menedzsmentet igényel.

Womensway – Hétköznapi témák nőknek

Oszd meg ezt a cikket
WomensWay
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.